Kildeskatteloven § 86 A

  1. § 86 A
    Told- og skatteforvaltningen kan pålægge en arbejdsgiver at foretage daglig digital registrering af oplysninger (logbog) om de personer, der er beskæftiget hos den pågældende arbejdsgiver. Registreringen skal ske senest ved arbejdsdagens påbegyndelse.
  2. Stk. 2.
    Et pålæg om at føre logbog skal iværksættes, senest 3 hele hverdage efter at arbejdsgiveren har modtaget et skriftligt pålæg.
  3. Stk. 3.
    Et pålæg om at føre logbog gives for en periode på 12 måneder ad gangen.
  4. Stk. 4.
    Registrering af oplysningerne skal ske i indkomstregisteret, jf. § 3 i lov om et indkomstregister. Følgende oplysninger skal registreres for hver enkelt beskæftiget:
    1. 1) Dato.
    2. 2) Navn og cpr-nummer.
    3. 3) Det beløb, der udbetales til eller godskrives den beskæftigede.
    4. 4) Starttidspunkt og forventet sluttidspunkt for beskæftigelsen den pågældende dag.