Indkomstregisterloven § 7
§ 7
Kommunale og statslige myndigheder, anerkendte arbejdsløshedskasser og andre kan uden for de i § 6 nævnte tilfælde få terminaladgang til indkomstregisteret, i det omfang de pågældende i henhold til anden lovgivning kan få sådan adgang.
Stk. 2.
Dansk Arbejdsgiverforening kan til brug ved udarbejdelse af statistik i elektronisk form indhente oplysninger i indkomstregisteret indberettet af egne medlemmer.
Stk. 3.
Told- og skatteforvaltningen har terminaladgang til indkomstregisteret, jf. stk. 1, med henblik på drift og administration af indkomstregisteret.
Stk. 4.
Told- og skatteforvaltningen indgår aftaler med hver enkelt af de i stk. 1 eller 2 nævnte myndigheder m.v. om terminaladgang til indkomstregisteret.
Stk. 5.
Skatteministeren fastsætter efter aftale med videnskabsministeren regler for behandling af oplysninger i indkomstregisteret og om adgang til oplysninger i indkomstregisteret efter stk. 1-4 og § 6, herunder:
- 1) Adgangskontrol til indkomstregisteret.
- 2) Adgangen til at få stillet oplysninger fra indkomstregisteret til rådighed, herunder i form af advis-ordninger.
- 3) Overførsel af oplysninger fra indkomstregisteret.
- 4) Beskyttelse af oplysninger registreret i indkomstregisteret eller overført herfra.
- 5) Anvendelse af oplysninger i registeret.
- 6) Betaling for adgang til og anvendelse af indkomstregisteret.