Menighedsrådsloven § 42 b

  1. § 42 b
    Et eller flere menighedsråd og provstiudvalget i samme provsti kan indgå aftale om samarbejde om løsning af opgaver vedrørende følgende:
    1. 1) Fælles administration, herunder personregistrering og regnskabsopgaver.
    2. 2) Fælles personaleadministration, herunder rekrutteringstiltag og hr-rådgivning.
    3. 3) Bygningsvedligeholdelse og drift, herunder af præsteboliger.
    4. 4) Bygningsteknisk rådgivning.
    5. 5) Skole-kirke-samarbejde.
    6. 6) Kommunikation.
  2. Stk. 2.
    Samarbejdet organiseres ved en bestyrelse med repræsentanter fra både menighedsråd og provstiudvalget.
  3. Stk. 3.
    De nærmere bestemmelser om samarbejdet optages i en vedtægt, der offentliggøres på stiftets hjemmeside.
  4. Stk. 4.
    Vedtægten skal indeholde oplysninger om, hvilke menighedsråd og hvilket provstiudvalg der deltager i samarbejdet, hvad samarbejdet vedrører, finansieringen af samarbejdet, tilsyn, vilkår for andre menighedsråds optagelse i samarbejdet, afgørelse om uenighed om vedtægtens fortolkning og vilkår for ophævelse af samarbejdet og om, hvor vedtægten er offentliggjort, og hvorfra den kan rekvireres.