Folkeskoleloven § 11

  1. § 11
    Undervisningen i børnehaveklasser gives overvejende i form af leg og andre udviklende aktiviteter. Det tilstræbes at gøre børnene fortrolige med skolens daglige liv.
  2. Stk. 2.
    Indholdet i undervisningen i børnehaveklassen skal mindst omfatte følgende kompetenceområder:
    1. 1) Sprog.
    2. 2) Matematisk opmærksomhed.
    3. 3) Naturfaglige fænomener.
    4. 4) Kreative og musiske udtryksformer.
    5. 5) Krop og bevægelse.
    6. 6) Engagement og fællesskab.
  3. Stk. 3.
    Børne- og undervisningsministeren fastsætter nærmere regler om indholdet i børnehaveklassen, herunder om formål, kompetencemål, færdigheds- og vidensområder, ud fra hvilke undervisningen skal tilrettelægges, og opmærksomhedspunkter for børnehaveklassen og obligatorisk sprogvurdering i starten af børnehaveklassen, herunder anvendelse af det nationale sprogvurderingsredskab, jf. dog § 11 a.